Képzési beszámoló

2010. June 14.

2010. április 15-én megkezdődtek a TÁMOP-3.2.9-08/1/A-2009-0002 – Audiovizuális emlékgyűjtés elnevezésű kiemelt projekthez kapcsolódó képzések. A június végéig tartó képzési időszakban összesen hozzávetőleg 100-120 fő képzésére kerül sor. A következő képzési időszak 2010. augusztusa és októbere között zajlik majd.

2010. április 15-én megkezdődtek a TÁMOP-3.2.9-08/1/A-2009-0002 – Audiovizuális emlékgyűjtés elnevezésű kiemelt projekthez kapcsolódó képzések. A június végéig tartó képzési időszakban összesen hozzávetőleg 100-120 fő képzésére kerül sor. A következő képzési időszak 2010. augusztusa és októbere között zajlik majd (sajnos, a Közép-magyarországi régióban elhúzódó pályáztatási folyamat miatt a képzéseket nem lehetett az eredetileg tervezett három-öt hónap alatt, 2010. június végéig lebonyolítani, így ez tette szükségessé, hogy még 2010. októberében is legyenek képzések).

A képzésekhez a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány és a Prekog Pedagógiai Szolgáltató Intézet együttműködésével egy közel száz oldalas segédanyag készült, melyet a képzés során a pedagógusok együtt kapnak meg azzal az anyaggal, amely a diákok számára foglalja össze tömören a történeti interjúk készítésével kapcsolatos tudnivalókat.

A képzések tematikája felöleli az összes olyan kérdést, amely az intézményi projektek megvalósítása során felmerülhet: szó esik az oral history történetéről, az interjúkészítés technikai tudnivalóiról éppúgy, mint az elkészült interjúk pedagógiai „hasznosításának” lehetőségeiről, illetve a TÁMOP-3.2.9 – Audiovizuális emlékgyűjtés elnevezésű projekt pedagógiai projektként való értelmezéséről.

Természetesen e kétszer harminc óra sem elegendő ahhoz, hogy minden felmerülő kérdésre választ adhasson. Ezért a 2010 szeptemberétől megkezdődő mentorálási tevékenységek előzetes tervezéséhez a képzéseken előzetesen, írásban a képző szervezet bekéri a résztvevők véleményét arról, hogy mely területeken várnának segítséget a későbbiekben.

Az eddig lezajlott képzések tapasztalatai alapján már látszik, hogy a részt vevő pedagógusok a képzésekben megtalálják azokat a válaszokat és információkat, amivel később segítségére lehetnek az interjúkészítésre felkészítendő diákoknak. A résztvevőktől érkező visszajelzések többségében pozitívak, a jelentkezők nagyra értékelik azt az elméleti megalapozó tudást, amit segítségül kaptak ahhoz, hogy megfelelően fel tudják készíteni a pályázatba bevont diákokat. A résztvevők nagyon komolyan veszik a projektben kitűzött feladataikat. Az érdeklődésre jellemző, hogy sokan azok közül, akik csak későbbi képzéseinkre tudtak jelentkezni, kérték, hogy már előre, postán juttassuk el hozzájuk a képzés segédanyagait.

Törekedtünk arra, hogy az átadandó ismeretanyag jellegéhez szabjuk az oktatás formáit; így a frontális oktatástól a nagy- és kiscsoportos gyakorlatig, a csoportos problémaelemzésig sokféle elméleti és gyakorlati képzési modul segítette a résztvevők alapos felkészítését.


< VISSZA