A szelek szanaszét repítettek minket - Sztefanu Sztefanosz szobrászművész, tanár

hossz: 00:31:00

Tárgy: ’50-es évek, Kultúra, magyarországi görögök

Interjú rövid leírása: Az interjúalany mesél arról, hogy milyen körülmények között kényszerült a családja Görögország elhagyására a katonai diktatúrát követően, illetve, hogy hogyan találtak új hazára Magyarországon. Mesél az erőltetett asszimiláció okozta nehézségekről, illetve a magyarországi görög kolónia mindennapjairól. 0:20--származása, hogyan került a családjával Görögországból Magyarországra (ellenállók voltak a görög polgárháborúban) és hogyan leltek itt új hazára 9:42--letelepedésük Magyarországon, életük a nekik biztosított kolónián belül 13:35--iskolás évei, az erőltetett asszimilációval kapcsolatos élményei, hogyan sikerült beilleszkednie végül a magyar iskolába 18:56--hogyan kerül kapcsolatba a képzőművészeti pályával 25:25--további sorsa Magyarországon, hogyan kezelték őket a magyar hatóságok 28:00--további görögök sorsai Magyarországon

Említett időszakok, témák:
4. Az „ötvenes évek” időszaka (1949-1953)
4.6. Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
4.7. Lakóhelyről, szűkebb és tágabb környezetnek az egyén életére gyakorolt hatásairól és annak változásairól
4.8. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
4.11. Az országos és helyi politikának az egyénre és a szűkebb környezetre gyakorolt hatásairól (agitáció, tömegrendezvények, kulákkérdés)
5. Az 1953-tól 1956-ig terjedő időszak
5.3. Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
5.4. Lakóhelyről, szűkebb és tágabb környezetnek az egyén életére gyakorolt hatásairól és annak változásairól
5.5. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
5.6. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
5.8. Az országos és helyi politikának az egyénre és a szűkebb környezetre gyakorolt hatásairól
5.10. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól és a vallási életről
7. A „kádári” megtorlás és politikai konszolidáció időszaka (1956 végétől 1963-ig)
7.4. Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
7.5. Lakóhelyről, szűkebb és tágabb környezetnek az egyén életére gyakorolt hatásairól és annak változásairól
7.6. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
7.7. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
7.9. Az országos és helyi politikának az egyénre és a szűkebb környezetre gyakorolt hatásairól
7.11. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól, sporttevékenységről és a vallási életről
8. Kádár-korszak a hatvanas évek elejétől a rendszerváltozásig
8.3. Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
8.5. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
8.6. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
8.7. Munkáról, munkahelyről, a munka jellegéről, az egyéni boldogulás és a munka kapcsolatáról
8.10. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól
4.14. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól

Interjúalany: Sztefanu Sztefanosz, 1957, Budapest

Interjúalany foglalkozása: Művészet, Oktatás

Felvétel időpontja: 2011. March 6.

Feltöltötte: Kisképző

Interjút készítő iskola: Képző-és Iparművészeti Szakközépiskola és Kollégium, a Magyar Képzőművészeti Egyetem Gyakorlóiskolája