Hajdúböszörmény

hossz: 00:45:00

Tárgy: Mindennapi élet , Kultúra

Interjú rövid leírása: 0:00 családi háttér, a nagyszülei magukhoz vették az ötvenes években, hogy segítsék az édesanyját 1:49 1956-ban az édesapját szolgálatteljesítés közben éri a halál, mesél a nagyszülei világháborús tapasztalatairól 6:19 mesél az általános iskoláról, az orosz nyelv kötelező volt, az orosz tanár hadifogságban tanulta meg a nyelvet 9:54 orosz tagozatra jártak, minden nap volt orosz órájuk, a tanárképző főiskolán ezzel a háttérrel sokkal könnyebb volt később oroszt tanulni 13:00 a főiskolás életről mesél 14:36 az első munkahelyéről mesél, az első iskolai tanári élményeire emlékezik vissza 16:28 az úttörőmozgalomban is részt vett, többször eljutott Zánkára, a részvételt nem érezte kényszernek 17:53 tanárként kétszer utazott a Szovjetunióban, a tanári pálya mellett oroszt tanul az egyetemen 19:30 a második gyermeke születése után Hajdúböszörményre 23:31 a legsikeresebb tanítványairól mesél 27:31 a zánkai élményekről beszél, a rendszerváltozás miatt az úttörő-mozgalom megszűnik, ami ma nagyon hiányzik a diákok életéből 35:17 a leningrádi utazásokról mesél 40:44 a diákok az orosz nyelvet kötelezően tanulták, így nem mindenki tanulta szívesen, de aki szerette a tanulást, az akkor is tanult

Említett időszakok, témák:
2. A második világháború időszaka (1941-1945)
2.9. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
2.14. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól
4. Az „ötvenes évek” időszaka (1949-1953)
4.6. Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
4.8. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
4.10. Munkáról, munkahelyről, a munka jellegéről, az egyéni boldogulás és a munka kapcsolatáról
5. Az 1953-tól 1956-ig terjedő időszak
5.5. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
5.6. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
5.10. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól és a vallási életről
7. A „kádári” megtorlás és politikai konszolidáció időszaka (1956 végétől 1963-ig)
7.7. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
7.8. Munkáról, munkahelyről, a munka jellegéről, az egyéni boldogulás és a munka kapcsolatáról
7.11. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól, sporttevékenységről és a vallási életről
8. Kádár-korszak a hatvanas évek elejétől a rendszerváltozásig
8.3. Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
8.5. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
8.6. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
8.10. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól
9. A rendszerváltozás és az azóta eltelt időszak
9.5. Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
9.6. Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
9.7. Munkáról, munkahelyről, a munka jellegéről, az egyéni boldogulás és a munka kapcsolatáról
4.14. A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól

Interjúalany: Elekné Tamus Elvira, 1950, Hajdúnánás

Interjúalany foglalkozása: középiskolai pedagógus-nyugdíjas (Oktatás)

Felvétel időpontja: 2011. February 7.

Felvétel helyszíne: Berekböszörmény

Feldolgozásban résztvevő személyek: Orbán András

Feltöltötte: evikek

Interjút készítő iskola: Veress Ferenc Szakképző Iskola