Interjú
Gyűjteményhez ad
Élet Baracskán
2222 megtekintés
Hétköznapi szocializmus,
Mindennapi élet ,
oktatás,
úttörőmozgalom,
rendszerváltoztatás,
kollektivizálás,
kultúra/művészetek
0:18--hogyan emlékszik a Kádár-korszakra, hova jártak üdülni;
2:7--hogyan működött a TSZ;
3:0--milyen szórakozási lehetőségek voltak falun, milyen zenéket hallgatott;
4:49--hogyan jutottak ki külföldre;
5:27--hogyan gyakorolták a vallásukat;
6:45--milyen emlékei vannak a rendszer alatt megült ünnepekről;
7:55--milyen volt a viszonya a sporthoz;
8:43--hogyan öltözködtek;
9:35--milyen rádió- és tévéműsorokat nézett;
10:42--milyen újságokat olvasott a rendszerváltoztatás előtt és után;
11:10--mit vártak a rendszerváltoztatástól;
12:58--milyen volt a falujában az olvasókör;
12:30--milyen változásokat hozott a rendszerváltoztatás a lakóhelyén milyen hiányérzete van a rendszerváltoztatással kapcsolatban, mit lehetett a munkahelyén érezni a rendszerváltoztatásból;
16:5--miért nem vett részt a különböző ellenzéki mozgalmakban, milyen emlékei vannak az úttörőmozgalomról;
21:0--a családja viszonya a rendszerhez;
22:10--hol sportolt;
22:57--milyen úttörő programokban vett részt;
23:39--mi a véleménye az 1956-os eseményekről;
26:1--a helyi TSZ-ek működése;
27:27--mit érzékelt a szovjet megszállásból;
28:27--mi a véleménye Nagy Imre és társai újratemetéséről;
29:37--viszonya a valláshoz;
31:9--mit köszönhet a Kádár-rendszernek;
31:41--az iskolai köpenyt hogyan hordják, milyen volt a tanár-diák kapcsolat, milyen megbecsülése volt a tanároknak a Kádár-rendszerben;
36:7--milyen könyveket olvasott;
36:51--milyen volt tanítani a Kádár-rendszerben
Az interjúalany mesélt a Kádár-korszak végének életéről, kultúrájáról, mindennapjairól. Azt is elmondja, hogy mennyiben tartja helytelennek a rendszerváltoztatást, a Kádár-korszak és 1956 mai megítélését.
- Az 1956-os forradalom és szabadságharc időszaka (közvetlen előzmények, az október 23-tól november közepéig tartó időszak)
- Az országos és helyi politikának az egyénre és a szűkebb környezetre gyakorolt hatásairól
- Kádár-korszak a hatvanas évek elejétől a rendszerváltoztatásig
- Családról, családban bekövetkezett fontosabb (személyi, anyagi jellegű és hatású) változásokról
- Lakóhelyről, szűkebb és tágabb környezetnek az egyén életére gyakorolt hatásairól és annak változásairól
- Életviszonyokkal, életmóddal és ezek változásával összefüggő kérdésekről
- Művelődéssel, oktatással, képzéssel, tanulással kapcsolatos kérdésekről
- Munkáról, munkahelyről, a munka jellegéről, az egyéni boldogulás és a munka kapcsolatáról
- Az országos és helyi politikának az egyénre és a szűkebb környezetre gyakorolt hatásairól
- A társadalmi és politikai életben való részvételről, aktivitásról, ennek módjáról (úttörőmozgalom, KISZ, Munkásőrség, egyházi szervezetek, ellenzéki csoportok, „alternatív” mozgalmak)
- A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól
- A rendszerváltoztatás és az azóta eltelt időszak
- A rendszerváltoztatás közvetlen és közvetett hatásairól
- Lakóhelyről, szűkebb és tágabb környezetnek az egyén életére gyakorolt hatásairól és annak változásairól
- Munkáról, munkahelyről, a munka jellegéről, az egyéni boldogulás és a munka kapcsolatáról
- Az országos és helyi politikának az egyénre és a szűkebb környezetre gyakorolt hatásiról
- A korszak mindennapjairól, hétköznapjairól, a vallási élet újraéledéséről